– Przyszedł do mnie akwizytor-oszust. Powiedział, że mam już bardzo długo licznik, więc trzeba będzie go zmienić, co będzie sporo kosztować. Wyjściem było odnowienie umowy na dostawęprądu, za co obiecała mi dać duże rabaty. Dałam się nabrać – opowiada pani Anna Gryta (53 l.).
Dopiero po wyjściu akwizytora pani Anna zaczęła dokładnie wczytywać się w papiery. Okazało się, że zmieniła dostawcęprądu, a oprócz tego, związała się z jakąś kancelarią prawną, której ma płacić co miesiąc na razie 13,5 zł a potem 27 za porady. Kobieta zaczęła natychmiast szukać pomocy. Niestety, na podaną na umowach infolinię nie sposób się dodzwonić. Wtedy Anna Gryta pomyślała o miejskim rzecznikukonsumentów.
– Zgłosiło się do mnie już kilkaset ofiar zmiany dostawcy prądu. Po czasie orientują się, że zamiast jednej faktury jak dotychczas, będą musieli płacić trzy. Za dostawę energii, za samą energię oraz za porady prawne – mówi Lidia Baran-Ćwitra, miejski rzecznik konsumenta w Lublinie.
Na szczęście taką umowę można rozwiązać! Wystarczy przed upływem trzech miesięcy wypowiedzieć ją na piśmie. Blankiety można dostać u rzecznika. W Lublinie biuro znajduje się przy ul. Filaretów 44, tel. 81 466 16 00.
Cała Prawda O Eco-Vital
OdpowiedzUsuńhttp://www.iv.pl/images/23917960680648410104.jpg
Cała Prawda O Eco-Vital
OdpowiedzUsuńhttp://www.iv.pl/images/23917960680648410104.jpg