czwartek, 22 sierpnia 2013

Urzędnik do bezrobotnej: przecież może iść pani na darmowy staż? [list] - wyborcza.pl/

Urzędnik do bezrobotnej: przecież może iść pani na darmowy staż? [list]

Anka

13.04.2013 , aktualizacja: 13.04.2013 08:43
A A A Drukuj
Tablica z ofertami pracy w Urzędzie Pracy.
Tablica z ofertami pracy w Urzędzie Pracy. (Fot. Łukasz Giza / Agencja Gazeta)
Moim zdaniem pracownicy urzędów zachowują się karygodnie.

Skończyłam 30 lat, od dłuższego czasu bezskutecznie poszukuję pracy. Rejestracja w UP to była ostateczność, gdyż wiem, że takie urzędy to tylko masa wypełnianych papierków i żadnej konkretnej pomocy.

Za sobą miałam kilka rozmów o pracę, wśród nich jedna, na której mi zależało, niestety była to instytucja państwowa dysponująca ograniczoną liczbą etatów i stanowiska pracy zapewnić mi nie mogła.



Jednak moje predyspozycje i odbyty wcześniej kurs dawały mi duże szanse na rozwój w tej branży. Pracodawca więc zaproponował, aby udać się po wsparcie do UP, on chętnie mnie przyjmie na staż, a później zobaczy, co da się zrobić. Czekał na mnie.

Udałam się do UP. Niezbyt przyjemna pani od rejestracji wydała mi papierki do wypełnienia, po czym odesłała do pośrednika pracy. Niestety, nie sprostałam wymogom urzędu, gdyż: nie byłam ani samotną matką, ani osobą do 26. roku życia, ani osobą po 50. roku życia, pracowałam przez ostatni rok, a to już jest wielkie doświadczenie, nie posiadałam więc żadnego z warunków uzyskania prawa od odbycia stażu.

Poinformowałam urzędnika, że mam pracodawcę, który chce przyjąć mnie na staż i być może zapewnić później pracę. Pan urzędnik pokiwał głową i stwierdził "ale przecież może iść pani na darmowy staż"? Na zapytanie o kurs prawa jazdy powiedział "a po co pani prawo jazdy?".

Doprawdy nie wiem, co wyprawia się z ludźmi w tym kraju. Siedzę w domu na bezrobociu, gdyż nie spełniałam wymogów urzędu. Pomimo chęci, zarówno mojej, jak i pracodawcy, nie mogłam odbyć stażu, który mógł zagwarantować mi pracę. Zostało mi szukanie pracy za granicą. Na pomoc swojego kraju liczyć nie mogę.

1 komentarz:

  1. Cała Prawda O TEJ Firmie
    http://www.iv.pl/images/23917960680648410104.jpg

    OdpowiedzUsuń